ובסלעים אכתוב | צמח בן אהרון | אומנות העיצוב וכיתוב באבן | הפסיפס |

הפסיפס

בשנת 2005 במסגרת חוויה רוחנית החלטתי לעשות פסיפס ייחודי.
השלב הראשון היה שידעתי את גודלו ע"פ קיר בסלון ביתי שאך הסתיימה בנייתו 3.5 מטר על 1.2 מטר!!!

משך כחודש עסקתי רק בלהסתכל על פלטת העץ המחוזקת וחיכיתי לבאות.
היה לי ברור שהברכה "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני" תהיה המוטיב הראשון והחשוב בפסיפס.
החיבור לקבלה ויהדות החזיר אותי לילדותי ולמסורת חזקה שניטעה בי במשך השנים. בתקופה זאת הייתי קם לפנות בוקר ועושה מדיטציות של תפילת "אנא בכוח" כולל תפילה לשפע והצלחה, ועל כן המוטיב השני בפסיפס היה ללא ספק תפילת "אנא בכוח".
למדתי על אנרגיות ועל איזון בחיים והלימוד חיבר אותי לעשר הספירות. כשהבנתי שעשר הספירות כוללות תורה מורכבת שהתפתחה במשך דורות רבים, תורה שמתאימה באופן מדהים לתורת הצ'קרות, החלטתי שעשר הספירות יהיו המוטיב השלישי בפסיפס.
בהמשך נוספו מילות השיר "יש בנו אהבה והיא תנצח" ו"יונת שלום עם עלה של זית" בשני צידי הפסיפס.
באותם ימים למדתי על תופעה שנקראה מנדלות שהן עיגול בתוך עיגול שיוצר אפקט ייחודי ולכן החלטתי שאתחיל את הפסיפס עם מנדלות בתוך עיגול מרכזי סביב ה"מגן דוד" שמרכז את הפסיפס.
איסוף האבנים ובחירת הצבעים נעשתה בצורה אקראית, כל שורה של צבע כוללת 5 אבנים (חמסה). העיגול נסגר לי ברוחב הפלטה ונשארתי במשך חודש עומד בלי לדעת איך להמשיך את הפסיפס בכדי שיהיה מאוזן אנרגטית.
עד עצם היום אין לי מושג איך עשיתי זאת ואיך יצא שתחמתי את העיגול להיות כמו צורת אליפסה מחודדת, בשום שלב שהוא לא העליתי בדעתי שתצא צורה של עין. אפילו הצבע הכחול ירוק (מסמל בהרבה תרבויות צבע נגד עין הרע) שסימן את האליפסה פשוט הגיע אליי ללא התכוונות.

כל תהליך בניית הפסיפס ארך קרוב לשנתיים בהן הייתי מחובר יום ולילה באופן רוחני ורגשי עמוק, היו ימים ולילות שלמים שבהיתי בפסיפס בכדי שיאמר לי ויכוון אותי מה לעשות ואיך להתקדם.
בפסיפס 42000 (350X120) אבנים בקבלה 42 נחשב למספר מיוחד שכן בתפילת "אנה בכוח" 42 מילים!!
הפסיפס עבורי הוא פאר היצירה המשמעויות המוסתרות בפסיפס הן בלתי מוסברות אין לי ספק בספקות שיד אלוקים עזרה והנחתה אותי לכל אורך העבודה על הפסיפס. הצבעים,הסמלים והאנרגיות המיוחדות שיש בפסיפס לא נעשו על ידי אלה ע"י יד מכוונת מתחילת העבודה ועד סופה.